x تبلیغات
وبلاگی برای حفظ سلامت جامعه و درمان

درمان بواسیر (هموروئید) با لیزر، بدون عمل جراحی و قطعی - ویرگول

 

درمان بواسیر با لیزر

درمان بواسیر با لیزر

 

بواسیر یا هموروئید بیماری بسیار شایعی است که حداقل نیمی از مردم در طول زندگی حداقل یکبار به این بیماری دچار میشوند. این بیماری می تواند در هر سنی مشاهده شود، ولی در سن 20 تا 50 سالگی بیشتر شایع است. اگرچه بواسیر بیماری ناخوشایند و دردناکی است، اما به راحتی قابل درمان هست و همچنین با اصلاح سبک زندگی و خوراک قابل پیشگیری می باشد. از آنجا که بواسیر به طور کلی با گذشت زمان بدتر می شود، پزشکان پیشنهاد می کنند که به محض مشاهده علائم اولیه باید تحت درمان بواسیر قرار بگیرد.

بواسیر یا هموروئید چیست؟ به متورم شدن سیاهرگ ها در ناحیه مقعد گفته میشود. بسته به این اینکه سیاهرگ متورم شده داخل مقعد است و یا خارج از آن، بیماری به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم میشود.

علت چیست؟

هر عاملی که فشار بسیار زیادی به مقعد وارد کند، می تواند علت این بیماری باشد. شایع ترین علت نیز همان یبوست مزمن است زیرا در این صورت فرد مبتلا مجبور میشود، برای رفع مدفوع فشار بسیار زیادی را به این موضع وارد کند. سایر علل به این شرح است:

یبوست مزمن

بارداری و زایمان

کهولت سن

اسهال

نشستن طولانی مدت

بلند کردن اجسام سنگین

رابطه مقعدی

چاقی و ژنتیک

علائم هموروئید

علائم و نشانه های آزار دهنده این عارضه موجب شده بیماران خیلی سریع به وجود این توده خوش خیم ولی دردناک در مقعد پی ببرند. برخی از مهمترین علائم عبارتند از :

خونریزی

درد به خصوص هنگام دفع مدفوع

سوزش و خارش در ناحیه مقعد

توده های بیرون زده از مقعد

لمس توده های متورم در اطراف عضله مقعدی

عمل بواسیر با لیزر هموروئید

درمان بواسیر با لیزر

همانطور که اشاره شد، در این بیماری سیاهرگ های مقعد تحت فشار قرار میگیرند و گشاد یا متورم میشوند. این وضعیت ممکن است تا جایی پیشروی کند که زائده هایی گوشتی از مقعد خارج شوند و حتی دریچه مقعد را مسدود کنند. متاسفانه هیچ دارویی و یا درمان خانگی نمی تواند به طور کامل این تورم را از بین ببرد تا رگ به حالت اولیه برگردد. بنابراین تنها راه پیش رو این است که این بافت یا زائده ایجاد شده را بریده و از مقعد خارج کنند.

در گذشته برای برداشتن این زائده ها از تیغ جراحی استفاده میشد که مشکلات خونریزی، بیهوشی و دوران نقاهت طولانی مدت را بهمراه داشت. با ورود تکنولوژی لیزر به دنیای پزشکی، روش های نوینی برای جراحی و درمان بسیاری از بیماری ها ابداع شد که درمان بواسیر با لیزر یکی از روش ها می باشد که با استقبال و رضایت دکتر و بیمار بهمراه است.

برای درمان قطعی بواسیر با لیزر به کمتر از نیم ساعت زمان نیاز داریم. در طول عمل بیمار را بیهوش نمی کنند و از بی حسی موضعی برای آرامش خاطر استفاده شود.

برای انجام جراحی هموروئید با لیزر باید بر روی شکم دراز کشید، و پرستار بیمار را آماده کرده و موضعی که قرار است تحت درمان با لیزر قرار گیرد را باز گذاشته و نواحی دیگر را با پارچه می پوشاند.

بعد از عمل نیازی به بستری نیست و بیمار در همان روز مرخص میشود. حتی بازگشت او به محیط کار نیز مشکلی ندارد. با توجه به اینکه لیزر همزمان با برداشتن زائده جلوی خونریزی را میگیرد نیاز به تعویض پانسمان هم نمی باشد.

مزایای عمل لیزر بواسیر

مزیت ها و ویژگی های متعدد تکنولوژی لیزر، موجب شده امروزه اغلب درمان ها از جراحی چشم تا عمل قلب با این روش انجام شوند و درمان این بیماری نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ضمن مزایای متعدد لیزر نسبت به جراحی موجب شده جایگزین بسیار مناسبی برای آن باشد. شاید اگر شما نیز با این مزیت ها آشنا شوید، این گفته را تایید کنید:

درمان سریع کمتر از نیم ساعت

درمان سرپایی و بدون نیاز به بستری

بدون درد و خونریزی

درمان قطعی (با کمترین میزان بازگشت بیماری)

بهبودی سریع و نقاهت کوتاه مدت

صرفه جویی در زمان و هزینه

بدون نیاز به پانسمان و مراقبتهای بعدی

مناسب برای درمان بواسیر داخلی و خارجی

منبع درمان بواسیر با لیزر  - وب سایت ویرگول -

درمان کیست مویی با لیزر و بدون عمل جراحی در تهران

درمان کیست مویی بدون جراحی
وقتی پوستی در اثر عواملی مانند زیاد نشستن دچار سایش می شود، مو به داخل باز می گردد. برگشت مو نیز به تجمع عفونت و ایجاد کیست می انجامد. کیست ایجاد شده یا حفره عفونی با هیچ درمان خانگی و گیاهی برطرف نمیشود. در ضمن دارویی نیز برای از بین بردن آن وجود ندارد.

یک راه درمان، تخلیه کامل این کیست با جراحی است. جراحی این بیماری در بیمارستان و تحت بیهوشی انجام میشود. در طی آن پزشک حفره ایجاد شده را با تیغ جراحی برش داده و کامل تخلیه می کند. سپس بسته به نوع جراحی موضع را بخیه زده و یا به همان شکل رها می کند تا از درون ترمیم شود.

امروزه جراحی به ندرت انجام میشود. زیرا ممکن است بعد از جراحی بیمار درد شدیدی را احساس کند و یا زخم جراحی عفونت کرده و یا حتی عود کند. از طرفی پزشکان نیز عمل جراحی را تایید نمی کنند. زیرا به دلیل خطر عود بیماری از نتایج این درمان راضی نیستند.
عمل یا درمان کیست مویی با لیزر چیست؟
[تصویر:  12.jpg]
عمل لیزر کیست مویی یعنی به جای استفاده از تیغ جراحی از اشعه لیزر برای برش بافت استفاده کنند. لیزر موجب میشود، پوست شما آسیب کمتر آسیب ببیند. بیمار در طی لیزر درمانی درد و خونریزی احساس نمی کند. حتی بعد از عمل هم بیماران دچار درد یا سایر عوارض نمیشوند.
همچنین این تکنولوژی به علت دقت بالا به طور کامل کیست را تخلیه می کند. بنابراین احتمال عود مجدد بیماری وجود ندارد.
از طرفی لیزر آسیب کمتری به جای می گذارد. و چون بعد از انجام آن جای زخم ها روی پوست نمی ماند، در میان خانم ها از محبوب بیشتری برخوردار است.
برای درمان کیست مویی با لیزر به چند ساعت زمان نیاز دارید. زیرا این درمان در کمتر از یک ساعت انجام شده و پس از آن می توانید به منزل و یا حتی محیط کار خود باز گردید. از آنجایی که لیزر بدون نیاز به بیهوشی انجام میشود، وجود همراه نیز برای شما الزامی نیست.

مزایای لیزر کیست مویی

  • درمان سریع و سرپایی
     
  • بدون ایجاد درد و بدون خونریزی
     
  • درمان قطعی و تضمینی
     
  • مقرون به صرفه
     
  • بدون به جای ماندن جای زخم
     
  • ترمیم سریع تر بافت ها و دوره نقاهت کوتاه تر
     
  • بدون نیاز به انجام آزمایشات خاص و بستری در بیمارستان
     
  • بدون نیاز به دریافت بیهوشی
     
  • بدون ایجاد عوارض ناخوشایند پس از درمان
    مراقبت های بعد از آن
    مراقبت های پس از عمل کیست مویی با لیزر شامل مراقبت از زخم برای ترمیم سریع تر آن است. رعایت نکات زیر می تواند به شما در درمان سریع تر کمک کند.

    • از بین بردن موهای زائد نقشی اساسی در درمان دارد. اگر هنگامی که هنوز موضع جراحی ترمیم نشده، موهای اطراف آن به داخل زخم نفوذ کند. مجددا عفونت ایجاد شده و بیماری عود می کند. برای جلوگیری از این امر لازم است موهای زائد اطراف زخم را از بین ببرید.
       
    • استراحت و مراقبت از زخم،
       
    • بهتر است، برای نشستن از بالشهای نرم دوناتی شکل کمک بگیرید.
       
    • مصرف میوه ها دارای ویتامین ث مثل کیوی و پرتقال می توانند به ترمیم سریعتر زخم کمک کنند.
       
    • حفظ بهداشت موضع عمل و تعویض منظم پانسمان های آن
       
    • مصرف داروهای آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت
       
    • استفاده از توالت فرنگی برای جلوگیری از آسیب دیدن زخم
       
    • پرهیز کردن از لباسهای تنگ و چسبان یا با الیاف غیر طبیعی
      کلینیک عابدیان
 

 

علائم سرطان رحم و روش‌های درمان آن

 تقریبا ۲.۸ درصد زنان در زندگی خود حداقل یک‌ بار به سرطان رحم مبتلا می‌شوند، در صورت تشخیص زودهنگام و درمان به موقع، احتمال بیشتر از ۵ سال زنده‌ ماندن به بیش از ۹۵ درصد می‌رسد. پس اگر سرطان رحم دارید، یا یکی از نزدیکان شما از این بیماری رنج می‌برد داشتن اطلاعات بیشتر می‌تواند به شما کمک کند راحت‌تر با آن کنار بیایید. این مقاله را بخوانید تا ببینید چه عواملی باعث افزایش خطر ابتلا به این بیماری می‌شوند، نشانه‌ها، راه‌های تشخیص و راه‌های درمان آن کدام‌ است.

حقایقی در مورد سرطان رحم

رحم اندامی توخالی در زنان است که در لگن قرار دارد. این اندام معمولا بچه‌دان هم نامیده می‌شود. عملکرد رحم این است که جنین را تا زمان تولد رشد دهد. رحم شبیه یک گلابی سر و ته است؛ بالای آن فوندوس نام دارد، در وسط جسم رحم و در پایین گردن رحم قرار دارد؛ لایه داخلی رحم اندومتر نام دارد و لایه خارجی از ماهیچه تشکیل شده (میومورتیوم) است.

سرطان رحم یعنی رشد بی‌رویه (بدخیم) هر کدام از سلول‌هایی که بافت رحم را تشکیل می‌دهند. ازدیاد سلول‌های سرطانی باعث ایجاد توده (تومور بدخیم) می‌شود. سلول‌های غیر سرطانی که در رحم توده ایجاد می‌کنند تومور خوش‌خیم نام دارد.

اگرچه دلیل دقیق سرطان رحم هنوز شناخته نشده است، ولی عوامل خطرزا این موارد هستند: رشد بیش از حد اندومتر (هیپرپلازی)، چاقی، زنانی که هرگز بچه‌دار نشده‌اند، قاعدگی قبل از سن ۱۲ سالگی، یائسگی بعد از سن ۵۵، درمان با استروژن، مصرف داروی تاموکسیفن، پرتو درمانی لگن، سابقه‌ی خانوادگی ابتلا به سرطان رحم و سندروم لینچ (که اکثر اوقات به عنوان سرطان روده بزرگ ارثی شناخته می‌شود).

علائم سرطان رحم:

 

خونریزی غیر‌طبیعی از واژن (معمول‌ترین نشانه)

ترشحات واژنی

درد هنگام ادرار و/یا رابطه جنسی

درد لگن

سرطان رحم معمولاً به وسیله‌ی معاینه لگن، آزمایش پاپ‌اسمیر، سونوگرافی، و نمونه‌برداری تشخیص داده می‌شود. گاهی اوقات ممکن است برای تشخیص آن از سی‌تی‌اسکن یا ام‌آر‌آی هم استفاده کنند.

مرحله‌های سرطان رحم (صفر تا چهار) به وسیله‌ی نمونه‌برداری،‌ عکس‌برداری سینه، و/یا اسکن‌های سی‌تی و ام‌آر‌آی تعیین می‌شوند.

گزینه‌های درمان ممکن است شامل جراحی، پرتو‌درمانی، هورمون‌درمانی،‌ و شیمی‌درمانی باشند. درمان به مرحله‌ی سرطان رحم، سن، و سلامتی عمومی بستگی دارد. سرطان رحم در مرحله چهارم، گسترده‌ترین و معمولا مهاجم‌ترین نوع سلول سرطانی است. شما و دکترتان می‌توانید با هم تصمیم بگیرید چه برنامه‌ی درمانی برای شما بهترین است.

درمان با جراحی معمولا شامل برداشتن رحم، تخمدان‌ها، لوله‌های فالوپین،‌ گره‌های لنفاوی نزدیک به آن و بخشی از واژن می‌شود.

پرتودرمانی ممکن است شامل تشعشع خارجی یا تشعشع داخلی باشد.

شیمی درمانی معمولاً نیازمند تزریق وریدی دارویی است که برای کشتن سلول‌های سرطانی طراحی شده‌است. بیشتر تزریق‌های شیمی‌درمانی باید در دوره‌های منظم انجام شوند که بعد از آن دوره‌ی استراحت است.

درمان هورمونی (معمولاً پروژسترون) برای سلول‌های سرطانی رحم انجام می‌شود که برای رشد به هورمون دیگری (استروژن) نیاز دارند.

دکتر شما می‌تواند متخصصین دیگری را در منطقه یا در شهرهای دیگر به شما معرفی کند که نظر آنها را هم بپرسید.

درمان‌های بعدی هم اهمیت دارند. مشکلاتی که به وجود می‌آید را می‌توان سریع درمان کرد و فورا بازگشت سرطان را تشخیص داد.

گروه‌های حمایتی مختلف و زیادی وجود دارند که در منطقه‌ی محل سکونت شما فعالیت می‌کنند.

چطور

درمان گوشت اضافه مقعدی لیزر زائده اطراف مقعد، علت، علائم و هزینه

 خیلی طبیعی است که پس از لمس یا مشاهده زائده ی اضافه در اطراف مقعد دچار استرس و نگرانی شده باشید. علت این نگرانی تصور اشتباه بیشتر بیماران مبنی بر مرتبط بودن هر بافت یا زائده اضافه با بیماری سرطان است.

 
واقعیت این است که این بافت ها به ندرت با رشد سرطان در ارتباط هستند. در واقع این برآمدگی در اغلب موارد در نتیجه ی بی توجهی به درمان یک بیماری مقعدی (بواسیر، شقاق و ..) ایجاد شده است. در هر حال نگران نباشید ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم. پس هر آنچه که لازم است در این باره بدانید در اختیار شما می گذاریم، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
 
گوشت اضافه مقعدی چیست؟
منظور از گوشت اضافی مقعدی، رشد و ایجاد زائده ای برآمده در اطراف دریچه مقعد است. این زائده گوشتی معمولاً غیر سرطانی است و تهدیدی برای زندگی محسوب نمیشود. 
 
این گوشت اضافه در نتیجه ی یک بیماری مقعدی (معمولاً بواسیر یا شقاق) درمان نشده شکل گرفته، پس نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد! چرا که این بیماری ها در صورت عدم درمان عوارض ناخوشایند را در بدن ایجاد می کنند.
 
علائم
این وضعیت ممکن است در هر شخصی با علائم متفاوتی ظاهر شود. اما مهمترین نشانه های این بیماری عبارتند از :
 
ابعاد : این زائده گوشتی می تواند به اشکال و اندازه های متفاوت مشاهده شود. اما معمولاً ابعاد آن از چند میلیمتر فراتر نمی رود. 
رنگ : رنگ این زائده معمولاً همانند پوست و یا کمی تیره تر است.
حساسیت : این گوشت اضافه می تواند باعث تحریک مقعد شده و یا حتی خارش و التهاب را در پی داشته باشد.
موضع ایجاد : این زائده گوشتی می تواند در هر قسمتی از پوست اطراف مقعد شکل بگیرد.
نوع بافت : این برآمدگی اغلب از بافت دیگر نواحی مقعد، نرم تر یا اصطلاحاً شل تر است.
علت گوشت اضافه مقعدی
دلیل گوشت اضافه در اطراف مقعد می تواند عوامل و بیماری های مختلفی باشد. این شرایط معمولاً با یکی از بیماریهای زیر در ارتباط است:
 
بیماری بواسیر یا هموروئید خارجی
بواسیر شایع ترین بیماری مقعدی است. این بیماری متورم شدن شبکه ای از سیاهرگ ها در مقعد یا خارج از آن است. بواسیر خارجی می تواند به شکل برآمدگی گوشتی در اطراف دریچه مقعدی ظاهر شود.
 
این بیماری با درد شدید، التهاب و قرمزی و یا خارش اطراف دریچه همراه میشود. در مواردی ممکن است این زائده دچار تغییر رنگ شده و یا حتی خونی شود. در این حالت در زائده خون تجمع کرده و تحت عنوان هموروئید ترومبوزه شناخته میشود.
 
این بیماری با وارد شدن فشار به مقعد در ارتباط است. در واقع شرایطی مانند یبوست مزمن، اسهال مزمن، رابطه مقعدی و طولانی نشستن و بارداری و …می توانند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.
 
اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این بیماری و نحوه درمان بواسیر داشته باشید، بر روی لینک کلیک کنید.
بیماری شقاق مقعدی
شقاق دیگر بیماری شایع مقعدی است که با نام فیشر نیز شناخته میشود. بیماری شقاق به ترک یا بریدگی عمیق در مقعد گفته میشود. شقاق نیز با وارد شدن فشار به عضله مقعدی در ارتباط است. اما این بیماری چه ارتباطی با گوشت اضافه دارد؟
 
وقتی برای درمان این بیماری اقدامی صورت نگیرد و یا به طور کامل درمان نشود. ترک ایجاد شده به حالت طبیعی ترمیم نمی شود و به پوست آسیب وارد می کند. در نتیجه در محل زخم برآمدگی گوشتی ایجاد میشود.
 
این بیماری می تواند با درد شدید، خونریزی، التهاب و قرمزی اطراف مقعد، مشاهده زخم عمیق در عضله مقعد و … همراه میشود.
 
اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این بیماری و نحوه درمان شقاق داشته باشید، بر روی لینک کلیک کنید.
 
بیماری کرون
بیماری کرون نوعی بیماری گوارشی است. کرون علت مشخصی ندارد و باعث التهاب شدید در دستگاه گوارش بخصوص روده ها میشود. این بیماری باعث اسهال و یبوست مزمن (طولانی مدت) در بیماران میشود.
 
نتایج یک مطالعه در سال 2008 نشان داد، یکی از عوارض بیماری کرون ایجاد گوشت اضافه در مقعد است.
 
پولیپ روده بزرگ
پولیپ ها زائده های کوچکی هستند که بر روی سطح روده ایجاد میشوند. این زائده ها معمولاً بی خطر هستند و علائمی هم ایجاد نمی کنند. در واقع در طی معاینه فیزیکی تشخیص داده میشوند.
 
در مواردی ممکن است این پولیپ ها به سرطان تبدیل شوند. بنابراین این دسته از بیماران باید مرتباً تحت نظر پزشک باشند.
 
به ندرت پولیپ ها در مقعد ایجاد می شوند، با این حال این موضوع را نیز باید مد نظر قرار داد.
 
سرطان مقعد
یکی دیگر از بیماری که ممکن است باعث بافت اضافه یا گوشت اضافی در مقعد گردد، سرطان مقعد است. علت این سرطان مانند سایر سرطان ها مشخص نیست. این بیماری معمولاً علائم مشخصی ندارد.
 
اصطکاک پوست
در برخی موارد نیز این برآمدگی ها ارتباطی با بیماری ها ندارد، در واقع سبک زندگی اشتباه باعث شکل گیری این زائده شده است. اگر دقت کنید، متوجه خواهید شد که این گوشت اضافه بیشتر در چین های مقعد ایجاد شده است. اصطکاک پوست با لباس در اثر ورزش، طولانی نشستن و … می تواند باعث ایجاد زائده شود. خشک کردن پوست این ناحیه با دستمال های زبر و عدم رعایت بهداشت نیز می تواند باعث آسیب پوستی شود.
 
رابطه جنسی مقعدی
مقعد دارای عضله ای بسیار مستحکم است که در شخص سالم به صورت ارادی باز و بسته میشود. رابطه مقعدی می تواند به این عضله آسیب زده و علاوه بر ایجاد بی اختیاری در کنترل دفع، زخمی عمیق نیز بر جای بگذارد. در بیشتر موارد این زخم به شکل صحیح خود جوش نمیخورد، بنابراین گوشت اضافه ای در محل زخم برجای می ماند.
 
بیماری های مقاربتی مثل زگیل تناسلی
در مواردی ممکن است علت این گوشت اضافه بیماریهای مقاربتی باشد. یکی از شایع ترین بیماریهای جنسی، زگیل تناسلی است. این بیماری در اثر ابتلا به ویروس اچ پی وی در طی رابطه جنسی ایجاد میشود و در نتیجه ی آن برآمدگی هایی روی پوست اطراف مقعد ایجاد می شوند.
 
روشهای تشخیص
این زائده گوشتی معمولاً با یک معاینه ساده قابل تشخیص است. اما در مواردی پزشک برای شناسایی علت اصلی بیماری، از دیگر روشهای تشخیصی مانند تصویر برداری دیجیتال یا سیگموئیدوسکوپی استفاده میکند. این تجهیزات به پزشک کمک می کنند تا با مشاهده داخل روده علت اصلی عارضه را تشخیص دهد.
 
عکس گوشت اضافه مقعد
مشاهده این تصاویر می تواند به شما در تشخیص این بیماری کمک کند. همان طور که در عکس هم مشخص است این زائده اشکالی مختلف و تقریبا رنگی شبیه به پوست دارد.
 
عکس گوشت اضافه مقعد
درمان این زائده ها بستگی به اندازه آن دارد. دو روش برای از بین بردن این گوشت اضافی در مقعد وجود دارد:
 
لیزر گوشت اضافه مقعد
این زائده ها معمولاً با استفاده از لیزر درمان میشوند. لیزر سرپایی و بدون درد یا خونریزی این زائده را از بین می برد.
 
در این روش با استفاده از اشعه لیزر پر قدرت و بدون نیاز به چاقوی جراحی زائده را از روی پوست جدا می کنند. از مزایای این درمان می توانیم به این موارد اشاره کنیم:
 
سرپایی و بدون نیاز به بستری در بیمارستان
بدون درد یا خونریزی
پیشگیری از عفونت زخم
هزینه مناسب
درمان تنها در یک جلسه و در کمتر از نیم ساعت
پیشگیری از ایجاد اسکار (جای زخم) روی پوست
هزینه لیزر گوشت اضافه مقعدی
هزینه لیزر این زائده بسته به اندازه و جای قرارگیری آن دارد. به علاوه بیماری عامل این زخم نیز در تعیین هزینه اثرگذار است. زیرا پزشک می تواند همزمان با برداشتن زائده اضافه، عامل اصلی این شرایط (بواسیر، شقاق و …) را نیز با لیزر درمان کند.
 
در ضمن این هزینه مناسب و مورد تایید ﻧﻈﺎم ﺗﻌﺮﻓﻪ ﮔﺬاري ﺧﺪﻣﺎت ﺗﺸﺨﯿﺼﯽ و درﻣﺎﻧﯽ ﮐﺸﻮرمان اﯾﺮان است. 
 
عمل جراحی
امروزه به ندرت از جراحی برای برداشتن این برآمدگی ها استفاده می کنند. در طی جراحی با استفاده از چاقوی جراحی زائده را برش زده و جدا می کنند. 
 
با ورود لیزر دیگر از جراحی برای درمان این مشکل و بیماریهای مشابه استفاده نمیشود. زیرا از آنجایی که مقعد ناحیه ای حساس و مملو از آلودگی است، جراحی کردن آن علاوه بر اینکه بیمار از نظر درد و خونریزی شدید بسیار آزار می دهد، بلکه می تواند باعث عفونت های جدی شود.
 
درمان خانگی
در حال حاضر هیچ درمان خانگی ( یا دارویی شامل مصرف پماد و …) برای از بین بردن این برآمدگی ها وجود ندارد. به علاوه توصیه می کنم، به هیچ وجه اقدام به خود درمانی و از بین بردن زائده در منزل نکنید. چرا که بی شک مشکل را دو چندان خواهید کرد. 
 
هر دست کاری می تواند باعث آسیب دیدن پوست و عفونت زخم و تحریک شدن بیشتر بیماری شود.
مرکز درمان تهران مقاله درمان گوشت اضافه مقعدی 

کرونای انگلیسی: علائم و روش های پیشگیری آن

 بیشتر از یک سال است که ویروس کرونا مهمان ناخوانده مردم دنیا شده است. این همه تاثیر غیر قابل باور است! اما این ویروس تغییرات زیادی از در سبک زندگی، نوع ارتباطات و معاشرت افراد جامعه ایجاد کرد.

با اینکه هنوز هم علت اصلی این ویروس مشخص نیست و دارویی برای درمان آن پیدا نشده است، اما پزشکان موفق به تولید واکسن برای این ویروس شدند. تا به حال بیشتر از 10 شرکت داروسازی موفق به تولید واکسن برای این ویروس شده اند؛ برخی از این واکسن ها تا بیشتر از 95% تاثیرگذاری داشته و احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش داده اند.
متاسفانه چند ماهی است که نوع جدید ویروس جهش یافته از انگلیس به کشور ما وارد شده است و به نام کرونای انگلیسی بر سر زبان ها افتاده است. کرونا انگلیسی مسری تر و کشنده تر از ویروس چینی است.
 
همان طور که میدانید این ویروس جهش یافته در کشور ما در حال انتقال است و تا به امروز 7 نفر مبتلا به ویروس جهش یافته و یا همان کرونا انگلیسی جان خود را از دست دادند.
علائم کرونای انگلیسی
علائم این نوع کرونا همانند علائم کرونا چینی قبلی است، مانند :
 
 تب، سردرد
 بدن درد
 سرگیجه
 تهوع و استفراغ
 تنگی نفس
 سرفه
 اسهال
 از دست دادن حس بویایی و چشایی
 احساس سنگینی در قفسه سینه
 گلودرد
البته معمولاً این طور نیست، که همهی این علائم در یک فرد ایجاد شود در هر فردی متفاوت است. علائم جدیدی نیست که آن را به ویروس جهش یافته ربط بدهیم اما این بیماری مسری تر است و امکان اتصال به سلولهای تنفسی را بیشتر کرده است.
تاثیر کرونا انگلیسی بر کودکان و نوجوانان
ریسک آلوده شدن کودکان و نوجوانان به کرونا انگلیسی بیشتر از ویروس قبلی است و شدت انتقال آن در این افراد آن قدر شدید است که شرایط برای کادر درمان سخت تر از قبل شده است.در ایتالیا  ۷۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا انگلیسی کودکان هستند. این ویروس جهش یافته از سنین 5 سال تا 17 سال را تا به امروز درگیر خود و راهی بیمارستان کرده است.
تفاوت کرونای انگلیسی و کرونا چینی
از نظر بالینی کرونای انگلیسی با کرونا چینی فرق زیادی ندارد؛ اما از جهت انتقال کرونا انگلیسی بسیار مسری تر و کشنده تر از ویروس چینی است و علائم مبتلایان به این ویروس، بیماری شدید تری را تجربه خواهند کرد.آمار نشان داده است که احتمال ابتلا در جوانان و کودکان در این ویروس بیشتر است.
 
ویروس انگلیسی بیماری زایی و سرایت پذیری بیشتری دارد و امکان مرگ در اثر ابتلا به آن بیشتر است.
 
این ویروس جهش یافته مانند کرونای فعلی در درون خود شامل چندین ویروس است که هرکدام ممکن است به قسمت های مختلفی از بدن مانند ریه،نای،گوارشی،مغز نفوذ کند و هریک را درگیر خود کند.
 
کرونا انگلیسی
اثرات واکسن های مختلف بر کرونای انگلیسی
خوشبختانه جهش این ویروس ساختار کلی آن را تغییر نداده است، بنابراین واکسن کرونا را بی اثر نمی کند و هنوز هم کشورهایی مانند انگلیس که خودشان درگیر این نوع ویروس کرونا جهش یافته انگلیسی هستند از همین واکسن کرونا استفاده می کنند.
 
سرعت کرونا انگلیسی از ویروس قبلی 30 تا 70 در صد بیشتر است و مدت زمان بیشتری بر روی سطوح می ماند.
 
شرکت داروسازی بیون‌ تک که به همراه شریک آمریکایی خود فایزر نخستین واکسن تایید شده برای مقابله با کرونا را به جهان عرضه کرد و این اطمینان را داده است که در صورت لزوم قادر خواهد بود در مدت 6 هفته واکسنی را برای مهار کردن کرونا انگلیسی تولید کند.
 
آیا کرونا جهش یافته خطرناک تر است ؟
خوشبختانه در حال حاضر هنوز هیچ اطلاعات تایید شده و کاملی در خصوص خطرناک بودن ویروس جهش یافته و شدت بیشتر عفونت ناشی از ابتدا به این نوع ویروس وجود ندارد.
 
البته قابلیت و سرعت انتشار بالا میزان خطر ناشی از بستری شدن و مرگ و میر را افزایش می‌دهد، وقتی انتقال پذیری بیشتر باشد میزان ابتلا به ویروس نیز طبیعتا بالا می‌رود و حتی در صورتی که میزان کشندگی ویروس جهش یافته با نوع معمولی برابر باشد، این ویژگی میزان بستری شدن را بیشتر می‌کند.  این بیماری برای افراد مسن خیلی خطرناک تر است، پس سعی کنیم با رعایت کردن به فکر آن ها هم باشیم.کرونا انگلیسی 3 روزه بیمار را از پای می اندازد، به همین دلیل از مردم می خواهیم شوخی نگیرند و وقت را تلف نکنند. در صورت مشاهده علائم بیماری سریعا به پزشک مراجعه کرده تا با داروهای ضد ویروس مراحل درمان آن ها شروع شود.
 
روش پیشگیری
با توجه به قابلیت بالای سرایت و سرعت انتشار بیشتر گونه‌های جدید ویروس بهترین راه برای مقابله با کرونا انگلیسی به شرح زیر میباشد:
 
 توصیه بهداشتی
 حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی
شستن مدام دست‌‌ها
 تهویه فضاهای بسته
 دوری از اجتماعات
باز کردن پنجره ها
نرفتن به جاهای شلوغ
استفاده نکردن از وسایل های پرتردد و شلوغ
تا حد امکان از وسیله های شخصی استفاده کنید
دو تا ماسک بزنید
از افراد سرما خورده دوری کنید
نگرفتن مهمانی
نرفتن به مسافرت
 
صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 8 صفحه بعد